קודם כל, מה זה בדיוק דף נחיתה?
"דף נחיתה" זה דף אינטרנט שאליו הגולשים "נוחתים". מאיפה נוחתים? – בדרך כלל מפרסומת שהפנתה אותם לדף הנחיתה, או מקישור שהם קיבלו באימייל, בווצאפ או בכל הודעה שיווקית שהיא.
הדבר שהכי מאפיין דף נחיתה הוא שיש לו מטרה אחת בלבד: לכוון את הגולש שיעשה פעולה מסוימת, ורק אותה.
הפעולה יכולה להיות למשל: השארת פרטים כגון שם ואימייל, לחיצה על קישור ליצירת קשר בווצאפ, רכישת מוצר מסוים וכדומה.
מכיוון שהמטרה היא לכוון את הגולש לבצע פעולה מסוימת, כל האלמנטים בדף יהיו מגוייסים לכך:
- הטקסט יהיה כמה שיותר משכנע, יוצר מוטיבציה ומתמודד עם חסמים אפשריים
- האלמנטים בדף הנחיתה לא יסיטו את תשומת הלב מהמטרה
- הדף יהיה מעוצב באופן שמעביר את המסר בצורה מיטבית
- חוויית הגלישה של המשתמש חייבת להיות נוחה ואינטואיטיבית.
כמו כן, כל הקישורים יובילו לאלמנט מרכזי שנמצא באותו דף, ולא יהיו שום קישורים בדף הנחיתה שיוצאים לדף אחר. זו הסיבה שבדף נחיתה התפריט הראשי של האתר לא קיים, וגם לא יהיה בו את ה"footer" – האיזור התחתון של הדף, שבדרך כלל מכיל קישורים יוצאים רבים.
אז איך בונים דף נחיתה?
אם כבר יש לך אתר, ניתן ליצור דף נחיתה באופן פשוט וקל על ידי הוספת עמוד והגדרה נכונה של העמוד כך שלא יכיל תפריט, קישורים יוצאים וכדומה.
אם עדיין אין לך אתר וברצונך ליצור דף נחיתה חדש, ישנן מספר דרכים, הכל בהתאם לצורך. אני ממליץ לקרוא את המידע הבא בתשומת לב, כי הוא יכול לחסוך לך הרבה זמן וכסף.
אלו האפשרויות העיקריות:
1. דף נחיתה בוורדפרס עם דומיין ייחודי
באפשרות זו, יצירת דף הנחיתה דומה ליצירת אתר וורדפרס חדש. יש צורך לקנות שרת ודומיין (כתובת אתר ייחודית), ולבנות ולעצב את דף הנחיתה.
היתרונות באפשרות זו הם:
- כתובת דף הנחיתה היא ייצוגית ונראית מקצועית יותר ומזוהה עם המותג
- דף הנחיתה יהיה מאונדקס בגוגל כמו אתר רגיל
- חופש עיצובי – ניתן לעצב ללא גבולות, דבר שיכול להבליט את דף הנחיתה שלך יותר מאשר דפי הנחיתה הגנריים האחרים
- חופש טכני – ניתן לפתח פונקציות שונות על פי הצורך כגון חיבור לגוגל אנליטיקס, יצירת אוטומציות ועוד.
- האתר הוא לגמרי שלך, ניתן להעביר אותו, להכניס מפתחים שיבצעו פעולות, לשנות בו דברים וכדומה
- מאוחר יותר ניתן לבנות אתר מלא על אותה פלטפורמה.
2. דף נחיתה במערכת לבניית אתרים עם "קוד סגור", ועם דומיין ייחודי
גם באפשרות זו, יצירת דף הנחיתה דומה ליצירת אתר חדש. יש צורך להירשם למסלול מנוי בתשלום חודשי לאחת ממערכות בניית האתרים (כמו wix, weebly ודומיהן) שמציעות בניית אתר באופן עצמאי במערכת שלהם, לרכוש דומיין ולחבר אותו, ולבנות ולעצב את דף הנחיתה.
היתרונות באפשרות זו הם:
- כתובת דף הנחיתה היא ייצוגית ונראית מקצועית יותר ומזוהה עם המותג
- דף הנחיתה יהיה מאונדקס בגוגל כמו אתר רגיל
- מאוחר יותר ניתן לבנות אתר מלא על אותה פלטפורמה.
והחסרונות הם:
- אין חופש עיצובי – ניתן לעצב רק בתוך האופציות המוצעות במערכת שלהם
- אין חופש טכני – פיתוח פונקציות שונות לפעמים ניתן רק בתשלום נוסף, ולפעמים לא ניתן כלל
- חסרונות של כל מערכת "קוד סגור" – אכתוב עליהן בהמשך, עיקר הנקודה היא שהאתר הוא לא לגמרי שלך, אלא סוג של "שכירות". למשל, לא ניתן להעביר אותו לשרת אחר וכדומה.
3. דף נחיתה מחברת הדיוור
רוב חברות הדיוור מציעות כחלק מהשירות, גם יצירת דף נחיתה. באפשרות זו, אם הינך מנוי/ה לשירותי חברת דיוור מסוימת (למשל: Mailchimp, Smoove, רב מסר וכדומה), תוכל/י גם ליצור דף נחיתה במערכת שלהם. יש לבדוק מול החברה אם יצירת דף נחיתה הוא בתשלום נוסף או כלול במחיר.
היתרונות באפשרות זו:
- אין צורך ברכישת שרת ודומיין – הדף יושב על השרתים של חברת הדיוור
- אין צורך לקשר את הטופס (שאוסף את פרטי הנרשמים) למערכת הדיוור – הוא כבר מקושר
- תהליך יצירת הדף הוא קצר וקל
- מחיר ההקמה הוא זול או בחינם, למנויי חברת הדיוור.
החסרונות באפשרות זו:
- האפשרות קיימת רק אם יש לך מנוי לחברת דיוור
- הדומיין (הכתובת של דף הנחיתה) הוא שרירותי, לא מזוהה עם המותג שלך ובדרך כלל גם מכיל אותיות ו/או מספרים סתמיים
- אפשרויות העיצוב והיכולות הטכניות מוגבלות לְמה שנתון במערכת שלהם בלבד
- אם ברצונך ליצור דף נחיתה שמטרתו היא אחרת מאשר לאסוף כתובות אימייל (למשל מכירת מוצר וכדומה), ייתכן ואפשרות זו לא תתאים. יש לבדוק מול חברת הדיוור
- יהיה קשה מאוד לאנדקס את הדף בגוגל אם בכלל.
4. דף מכירה מחברת הסליקה
אם דף הנחיתה שלך מכוון למכירת מוצר או לתרומה, ואתה מנוי לחברת סליקת כרטיסי אשראי, זו יכולה להיות אפשרות מעולה שתחסוך לך זמן וכסף.
"דף מכירה" זה בעצם דף נחיתה שמיועד למכירה של מוצר אחד עד מוצרים בודדים. בדף יהיו פרטים מינימליים כמו תמונה, טקסט ולחצן לתרומה או לרכישת מוצר.
רוב חברות הסליקה בארץ מציעים כחלק מהשירות גם אפשרות של בניית דף מכירה. בדרך כלל מדובר על תשלום הקמה חד פעמי או אפילו בחינם – יש לבדוק מול חברת הסליקה שלך.
היתרונות כאן:
- אין צורך ברכישת שרת ודומיין – הדף יושב על השרתים של חברת הסליקה
- אין צורך בתהליך של הטמעת סליקה באתר קיים (תהליך שדורש אישור האתר מבחינת אבטחה ומבחינה משפטית וכן פרוצדורה טכנית) אלא ניתן לסלוק מדף המכירה תוך זמן קצר
- עלות הקמת דף המכירה היא קטנה לעומת עיצוב ובניית דף נחיתה באופן עצמאי
והחסרונות הם:
- הדומיין (הכתובת של דף המכירה) הוא שרירותי, לא מזוהה עם המותג שלך ובדרך כלל גם מכיל אותיות ו/או מספרים סתמיים
- אפשרויות העיצוב והיכולות הטכניות הן מינימליות – בדרך כלל ניתן לשים שם רק טקסט ותמונה בלבד. לכן הדף הזה מתאים בעיקר ללקוחות שמכירים אותך וכבר מעוניינים לתרום או לקנות את המוצר, ולא לצורך הצגה, הסבר ושכנוע
- יהיה קשה מאוד לאנדקס את הדף בגוגל אם בכלל.
5. דף נחיתה חינמי
ישנן מספר מערכות לבניית אתר בחינם (wix, weebly, site123 ועוד). בכל מערכת קיימת האפשרות להקים אתר שהוא בעצם דף נחיתה. בכל מערכת יש יתרונות וחסרונות, והצד השווה שבהם – שאין חינם, כלומר, יש הגבלות. למשל: הצגת פרסומת שלהם בתוך הדף, הגבלת יכולות השרת, הגבלת מספר לידים בטופס, ועוד. כמו כן כמעט כולם לא תומכות בחיבור לדומיין ייחודי משלך.